Zgłoś prace geodezyjne

Jesteś geodetą? Chcesz rozpocząć prace geodezyjne? Zanim zaczniesz, zgłoś je.  Sprawdź, jak to zrobić.

W urzędzie albo listownie

Kto może zgłosić prace geodezyjne

Wykonawca prac geodezyjnych.

Kiedy zgłosić prace geodezyjne

Zanim je rozpoczniesz.

Urząd potrzebuje czasu, żeby przygotować dla ciebie potrzebne materiały. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile potrwa ich przygotowanie i kiedy zgłosić prace — skontaktuj się z urzędem.

Co zrobić

  1. Wypełnij formularz zgłoszenia prac geodezyjnych. W formularzu wpisz, jakich materiałów potrzebujesz z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    Masz 2 możliwości wypełnienia formularza:
  2. Zanieś podpisany formularz do urzędu albo wyślij go pocztą.
  3. Czekaj na odpowiedź urzędu dostaniesz informację o tym, ile zapłacisz za materiały. Jeżeli urząd uzna, że na twojej liście brakuje materiałów niezbędnych do wykonania prac, które zgłaszasz skontaktuje się z tobą w ciągu 10 dni roboczych od złożenia zgłoszenia. 
  4. Zapłać za materiały:
    • przelewem na konto, które poda ci urząd,
    • w kasie urzędu, do którego złożysz zgłoszenie.
  5. Czekaj na kontakt urząd poinformuje cię, kiedy możesz odebrać materiały.
  6. Gotowe materiały możesz odebrać bezpośrednio w urzędzie, dostać e-mailem albo pocztą tradycyjną w zależności do tego, co zaznaczysz w zgłoszeniu.
  7. Teraz możesz rozpocząć prace geodezyjne.

Gdzie złożyć formularz zgłoszenia prac geodezyjnych

Formularz składasz:

  • w Centralnym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej jeśli wykonujesz zobrazowania lotnicze, numeryczny model terenu lub ortofotomapy albo tworzysz lub aktualizujesz bazy danych:
    • państwowego rejestru podstawowych osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych (PRPOG),
    • państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju (PRG),
    • państwowego rejestru nazw geograficznych (PRNG),
    • obiektów ogólnogeograficznych (BDOO),
    • zobrazowań lotniczych i satelitarnych (BDZLiS) oraz ortofotomap (BDOorto) i numerycznego modelu terenu (BDNMT),
  • w urzędzie marszałkowskim województwa, na terenie którego będziesz wykonywać prace geodezyjne jeśli tworzysz lub aktualizujesz bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k),
  • w starostwie powiatu, na terenie którego będziesz wykonywać prace geodezyjne, jeśli:
    •  tworzysz lub aktualizujesz bazy danych:
      • ewidencji gruntów i budynków (EGiB),
      • geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
      • szczegółowych osnów geodezyjnych (BDSOG),
      • obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 (BDOT500),
    • wznawiasz znaki graniczne, wyznaczasz punkty graniczne lub ustalasz przebieg granic działek ewidencyjnych,
    • wykonujesz geodezyjną inwentaryzację obiektów budowlanych,
    • wytyczasz budynek lub sieć uzbrojenia terenu,
    • tworzysz dokumentację geodezyjną w postaci map, rejestrów lub wykazów na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych lub czynności cywilnoprawnych, które dotyczą w szczególności: granic nieruchomości, praw do nieruchomości, zmiany struktury własności nieruchomości, pozwoleń na budowę, zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części oraz sposobu zagospodarowania nieruchomości.

Ile zapłacisz

Zgłoszenie prac geodezyjnych jest bezpłatne.

Pamiętaj jednak, że zapłacisz za materiały z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. O tym, ile zapłacisz, poinformuje cię urząd, w którym złożysz formularz. Wysokość tej opłaty zależy między innymi od liczby materiałów, które zamówisz, sposobu ich udostępniania, ich postaci i jakości (na przykład czy będą to wydruki, kopie papierowe albo kopie w postaci elektronicznej).

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie formularzy dotyczących zgłaszania prac geodezyjnych i prac kartograficznych, zawiadomienia o wykonaniu tych prac oraz przekazywania ich wyników do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. z 2014 r. poz. 924)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)

Przez ePUAP

Jeśli chcesz zgłosić swoje prace przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Kto może zgłosić prace geodezyjne

Wykonawca prac geodezyjnych.

Kiedy zgłosić prace geodezyjne

Zanim je rozpoczniesz.

Urząd potrzebuje czasu, żeby przygotować dla ciebie potrzebne materiały. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile potrwa ich przygotowanie i kiedy zgłosić prace — skontaktuj się z urzędem.

Co zrobić

  1. Pobierz i wypełnij formularz zgłoszenia prac geodezyjnych. W formularzu wpisz, jakich materiałów potrzebujesz z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  2. Wejdź na stronę usługi: Pismo ogólne do podmiotu publicznego.
  3. Kliknij Załatw sprawę.
  4. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  5. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
  6. Wyślij wypełniony formularz do odpowiedniego urzędu. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie wysłać formularz.
  7. Czekaj na odpowiedź urzędu. Na swoje konto ePUAP dostaniesz informację o tym, ile zapłacisz za materiały. Jeżeli urząd uzna, że na twojej liście brakuje materiałów niezbędnych do wykonania prac, które zgłaszasz — skontaktuje się z tobą w ciągu 10 dni roboczych od złożenia zgłoszenia.
  8. Zrób przelew za materiały na konto, które poda ci urząd.
  9. Czekaj na kontakt — urząd poinformuje cię, kiedy możesz odebrać materiały.
  10. Gotowe materiały możesz odebrać bezpośrednio w urzędzie, dostać e-mailem albo pocztą tradycyjną — w zależności do tego, co zaznaczysz w zgłoszeniu.
  11. Teraz możesz rozpocząć prace geodezyjne.

Gdzie wysłać formularz

Formularz wysyłasz:

  • do Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej — jeśli wykonujesz zobrazowania lotnicze, numeryczny model terenu lub ortofotomapy albo tworzysz lub aktualizujesz bazy danych:
    • państwowego rejestru podstawowych osnów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych (PRPOG),
    • państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju (PRG),
    • państwowego rejestru nazw geograficznych (PRNG),
    • obiektów ogólnogeograficznych (BDOO),
    • zobrazowań lotniczych i satelitarnych (BDZLiS) oraz ortofotomap (BDOorto) i numerycznego modelu terenu (BDNMT),
  • do urzędu marszałkowskiego województwa, na terenie którego będziesz wykonywać prace geodezyjne, jeśli tworzysz lub aktualizujesz bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k),
  • do starostwa powiatu, na terenie którego będziesz wykonywać prace geodezyjne, jeśli:
    • tworzysz lub aktualizujesz bazy danych:
      • ewidencji gruntów i budynków (EGiB),
      • geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
      • szczegółowych osnów geodezyjnych (BDSOG),
      • obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 (BDOT500),
    • wznawiasz znaki graniczne, wyznaczasz punkty graniczne lub ustalasz przebieg granic działek ewidencyjnych,
    • wykonujesz geodezyjną inwentaryzację obiektów budowlanych,
    • wytyczasz budynek lub sieć uzbrojenia terenu,
    • tworzysz dokumentację geodezyjną w postaci map, rejestrów lub wykazów na potrzeby postępowań administracyjnych, postępowań sądowych lub czynności cywilnoprawnych, które dotyczą w szczególności: granic nieruchomości, praw do nieruchomości, zmiany struktury własności nieruchomości, pozwoleń na budowę, zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części oraz sposobu zagospodarowania nieruchomości.

Ile zapłacisz

Zgłoszenie prac geodezyjnych jest bezpłatne.

Pamiętaj jednak, że zapłacisz za materiały z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. O tym, ile zapłacisz, poinformuje cię urząd, w którym złożysz formularz. Na wysokość opłaty wpływa między innymi liczba materiałów, które zamówisz, sposób ich udostępniania, postać i jakość (inaczej urząd wycenia wydruki, kopie papierowe albo kopie w postaci elektronicznej).

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie formularzy dotyczących zgłaszania prac geodezyjnych i prac kartograficznych, zawiadomienia o wykonaniu tych prac oraz przekazywania ich wyników do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz.U. z 2014 r. poz. 924)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)
Powrót

Uzyskaj materiały geodezyjne i kartograficzne

Uzyskaj materiały geodezyjne i kartograficzne

Interesujesz się geodezją lub kartografią i chcesz uzyskać dostęp do materiałów geodezyjnych lub kartograficznych? Jesteś studentem geologii lub geografii i potrzebujesz map lub innych dokumentów cyfrowych? Sprawdź, jak uzyskać materiały geodezyjne i kartograficzne.

Jak załatwić sprawę

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym — masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.

Kto może uzyskać materiały z centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Każdy, kto ich potrzebuje.

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

Jeśli chcesz uzyskać dane z PRG, PRNG, BDOO i NMT_100 — nie składaj wniosku. Pobierz je ze strony GUGiK.

Jeśli chcesz dostać inne materiały — złóż wniosek. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.

  1. Wejdź na stronę usługi Udostępnienie materiałów centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  2. Kliknij Załatw sprawę.
  3. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  4. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
  5. Zaadresuj wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie wysłać wniosek.
  6. Wypełnij wniosek.
  7. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
  8. Wyślij wniosek. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
  9. Czekaj na odpowiedź z informacją, ile zapłacisz za materiały. Odpowiedź dostaniesz na swoje konto na platformie ePUAP.
  10. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  11. Odbierz materiały i licencję na ich wykorzystanie. Możesz je odebrać w sposób wybrany przez siebie we wniosku:
    • w urzędzie,
    • e-mailem,
    • pocztą.

Gdzie wysłać wniosek

Do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.

Ile zapłacisz

Informację o opłacie i numer konta, na który masz zrobić przelew, dostaniesz w odpowiedzi od GUGiK.

Opłata zależy między innym od:

  • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej — otrzymasz je bezpłatnie,
  • sposobu udostępniania — elektronicznie czy papierowo,
  • ilości materiałów,
  • jakości i aktualności materiałów,
  • baz danych, z których otrzymasz materiały.

Wycenę dostaniesz z GUGiK.

Ile będziesz czekać

Zapytaj w GUGiK. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

  • w GUGiK,
  • pocztą,
  • e-mailem.

Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)

Jak załatwić sprawę

Kto może uzyskać materiały z centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Każdy, kto ich potrzebuje. 

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

Jeśli chcesz uzyskać dane z PRG, PRNG, BDOO i NMT_100 — nie składaj wniosku. Pobierz je ze strony GUGiK.

Jeśli chcesz uzyskać inne materiały — złóż wniosek. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.

  1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Złóż wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie złożyć wniosek.
  3. Czekaj na list z GUGiK z informacją o wysokości opłaty.
  4. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  5. Czekaj na gotowe materiały i licencję na ich wykorzystanie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Gdzie złożyć wniosek

W Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii (GUGiK, ul. Wspólna 2, 00-926 Warszawa).

Masz 2 możliwości złożenia wniosku:

  • zanosisz do GUGiK,
  • wysyłasz pocztą.

Ile zapłacisz

Informację o opłacie otrzymasz z GUGiK po złożeniu wniosku.

Zależy ona między innym od:

  • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej — otrzymasz je bezpłatnie,
  • sposobu udostępniania — elektronicznie czy papierowo,
  • ilości materiałów,
  • jakości i aktualności materiałów,
  • baz danych, z których otrzymasz materiały.

Wycenę dostaniesz z GUGiK.

Masz 2 możliwości zapłaty:

  • robisz przelew na konto wskazane w liście od GUGiK,
  • płacisz w kasie GUGiK.

Co przygotować

Wniosek o udostępnienie materiałów centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego — pobierz i wypełnij załącznik 1 do rozporządzenia albo zrób to w GUGiK.

Ile będziesz czekać

Zapytaj w GUGiK. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

  • w GUGiK,
  • pocztą,
  • e-mailem.

Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)

Jak załatwić sprawę

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i tylko ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym — masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.

Jeśli potrzebujesz dokumentu o nieruchomości, bo chcesz zrobić wpis w księdze wieczystej — skorzystaj z usługi Uzyskaj wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.

Kto może uzyskać materiały z zasobu powiatowego

Każdy, kto ich potrzebuje. 

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Wejdź na stronę usługi:
  2. Kliknij Pokaż wszystkie urzędy lub instytucje udostępniające tę usługę.
  3. Wybierz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
  4. Kliknij Załatw sprawę.
  5. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  6. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
  7. Wypełnij wniosek.
  8. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
  9. Wyślij wniosek do starostwa powiatowego albo urzędu miasta na prawach powiatu.
  10. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
  11. Czekaj na odpowiedź z informacją, ile zapłacisz za materiały. Odpowiedź dostaniesz na swoje konto na platformie ePUAP
  12. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  13. Odbierz gotowe materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Ile zapłacisz

Informację o opłacie dostaniesz ze starostwa albo z urzędu po złożeniu wniosku.

Zależy ona między innym od:

  • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej — otrzymasz je bezpłatnie,
  • sposobu udostępniania — elektronicznie czy papierowo,
  • ilości materiałów,
  • jakości i aktualności materiałów,
  • baz danych, z których otrzymasz materiały.

Wycenę dostaniesz ze starostwa albo z urzędu.

Masz 2 możliwości zapłaty:

  • robisz przelew na konto starostwa albo urzędu,
  • płacisz w kasie starostwa albo urzędu.

Ile będziesz czekać

Zapytaj w starostwie albo urzędzie. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

  • w starostwie albo urzędzie,
  • pocztą,
  • e-mailem.

Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)

Jak załatwić sprawę

Jeśli potrzebujesz dokumentu o nieruchomości, bo chcesz zrobić wpis w księdze wieczystej — skorzystaj z usługi Uzyskaj wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków.

Kto może uzyskać materiały z zasobu powiatowego

Każdy, kto ich potrzebuje.

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Złóż wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie złożyć wniosek.
  3. Czekaj na list ze starostwa albo z urzędu z informacją o wysokości opłaty.
  4. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  5. Odbierz gotowe materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Gdzie złożyć wniosek

W starostwie powiatowym albo urzędzie miasta na prawach powiatu.

Masz 2 możliwości:

  • zanosisz go do starostwa albo urzędu,
  • wysyłasz pocztą.

Ile zapłacisz

Informację o opłacie dostaniesz ze starostwa albo z urzędu po złożeniu wniosku.

Zależy ona między innym od:

  • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej — otrzymasz je bezpłatnie,
  • sposobu udostępniania — elektronicznie czy papierowo,
  • ilości materiałów,
  • jakości i aktualności materiałów,
  • baz danych, z których otrzymasz materiały.

Wycenę dostaniesz ze starostwa albo z urzędu.

Masz 2 możliwości zapłaty:

  • robisz przelew na konto starostwa albo urzędu,
  • płacisz w kasie starostwa albo urzędu.

Co przygotować

Ile będziesz czekać

Zapytaj w starostwie albo urzędzie. Czas zależy między innymi od formy, w jakiej chcesz dostać materiały.

Masz 3 możliwości odbioru gotowych materiałów (tak, jak zaznaczysz we wniosku):

  • w starostwie albo urzędzie,
  • pocztą,
  • e-mailem.

Materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)

Jak załatwić sprawę

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez ePUAP — potrzebujesz profilu zaufanego (eGo) lub certyfikatu kwalifikowanego (bezpiecznego podpisu elektronicznego). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Bezpieczny podpis elektroniczny potwierdza twoją tożsamość. Jest przypisany tylko do ciebie (i tylko ty znasz PIN), dlatego masz pewność, że inna osoba nie może mieć takiego samego podpisu. Co więcej, taki podpis jest logicznie powiązany z danymi, które podpisujesz (na przykład z dokumentem tekstowym). Dlatego jeśli podpiszesz dokument bezpiecznym podpisem elektronicznym — masz pewność, że każda późniejsza zmiana w dokumencie zostanie rozpoznana (dzięki temu będzie wiadomo, czy to twoja zmiana). Dokumenty z bezpiecznym podpisem elektronicznym, który możesz zweryfikować za pomocą certyfikatu kwalifikowanego, są tak samo ważne pod względem prawnym jak własnoręcznie podpisane dokumenty.

Bezpieczny podpis elektroniczny może być obecnie użyty między innymi do:

  • podpisywania umów i dokumentów w obrocie handlowym i cywilno-prawnym,
  • korespondencji z urzędami oraz do podpisywania pism i decyzji administracyjnych przez urzędy,
  • podpisywania wniosków do Krajowego Rejestru Sądowego,
  • komunikacji z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
  • składania zeznań i deklaracji podatkowych oraz celnych.

Kto może uzyskać materiały z wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Każdy, kto ich potrzebuje.

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Przygotuj wszystkie potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Wejdź na stronę usługi: Udostępnienie materiałów wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  3. Kliknij Załatw sprawę.
  4. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  5. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem na platformę ePUAP.
  6. Kliknij Dalej, a potem Podpisz.
  7. Wyślij wniosek do właściwego urzędu marszałkowskiego.
  8. Wyświetli się komunikat, że wniosek został wysłany. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
  9. Czekaj na odpowiedź – dostaniesz z urzędu informację, ile zapłacić.
  10. Zapłać za udostępniane materiały. Możesz zapłacić przelewem na konto wskazane przez urząd.
  11. Teraz dostaniesz materiały wraz z licencją na ich wykorzystanie. Gotowe materiały możesz odebrać bezpośrednio w urzędzie albo dostać e-mailem, albo pocztą tradycyjną – w zależności od tego, co zaznaczysz we wniosku.

Pamiętaj, że materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z załączoną do nich licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)

Jak załatwić sprawę

Kto może uzyskać materiały z wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Każdy, kto ich potrzebuje.

Kiedy złożyć wniosek

W dowolnym momencie.

Co zrobić

  1. Przygotuj potrzebne dokumenty. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co przygotować.
  2. Złóż wniosek. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie złożyć wniosek.
  3. Czekaj na list z informacją o wysokości opłaty.
  4. Zapłać za materiały. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile zapłacisz.
  5. Czekaj na gotowe materiały i licencję na ich wykorzystanie. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

Co przygotować

Gdzie złożyć wniosek

W urzędzie marszałkowskim.

Masz 2 możliwości złożenia wniosku:

  • zanosisz go do urzędu marszałkowskiego,
  • wysyłasz pocztą.

Sprawdź adres urzędu marszałkowskiego na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Ile zapłacisz

Informację o opłacie dostaniesz z urzędu po złożeniu wniosku.

Zależy ona między innym od:

  • celu wykorzystywania materiałów, które dostaniesz. Jeśli na przykład będą to cele edukacyjne i materiały będą udostępniane w formie elektronicznej — otrzymasz je bezpłatnie,
  • sposobu udostępniania — elektronicznie czy papierowo,
  • ilości materiałów,
  • jakości i aktualności materiałów,
  • baz danych, z których otrzymasz materiały.

Wycenę dostaniesz z urzędu.

Masz 2 możliwości zapłaty:

  • robisz przelew na konto wskazane w liście od urzędu,
  • płacisz w kasie urzędu.

Ile będziesz czekać

Termin realizacji wniosku zależy między innymi od czasu, jaki urząd potrzebuje na przygotowanie materiałów. Pamiętaj, że musisz zapłacić za materiały, zanim je odbierzesz. Gdy urząd otrzyma twoją wpłatę, przygotuje materiały. Sposób odbioru zależy od tego, co wskażesz we wniosku (odbiór osobisty, listownie, drogą elektroniczną).

Pamiętaj, że materiały możesz wykorzystać tylko zgodnie z załączoną do nich licencją.

Informacje

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2019 r. poz. 725 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1472 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r. poz. 262 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu obliczenia opłaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 434)

Odpowiedz na kilka prostych pytań.