Uzyskaj zaświadczenia o przebiegu nauczania w szkole, która została zlikwidowana
Chcesz uzyskać dokument, który potwierdzi przedmioty ukończone w szkole? A może po latach chcesz kontynuować naukę i potrzebujesz dokumentu, który potwierdzi Twoje wykształcenie? Jeśli Twoja dawna szkoła została zlikwidowana, możesz uzyskać zaświadczenie o przebiegu nauczania. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Kto może otrzymać zaświadczenie o przebiegu nauczania w zlikwidowanej szkole
- byli uczniowie szkół podstawowych, które zostały zlikwidowane,
- byli uczniowie szkół gimnazjalnych, które zostały zlikwidowane,
- byli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych (na przykład liceów ogólnokształcących, zasadniczych szkół zawodowych), które zostały zlikwidowane.
Zaświadczenie możesz otrzymać osobiście lub może to zrobić za Ciebie pełnomocnik. Dowiedz się w kuratorium oświaty, jak załatwić sprawę przez pełnomocnika.
Co musisz zrobić
- Skontaktuj się z kuratorium oświaty w województwie, na terenie którego znajdowała się Twoja szkoła. Tam dowiesz się, gdzie przechowywane są Twoje dokumenty (na przykład informacje o uzyskanych ocenach czy trybie nauki). Dokumenty mogły zostać przekazane do różnych instytucji.
- Sprawdź, co napisać we wniosku oraz jak go złożyć. Informacje te znajdziesz na stronie internetowej instytucji albo urzędu, w którym znajdują się dokumenty z Twojej szkoły.
- Wypełnij wniosek i złóż go w odpowiednim miejscu.
Jaki jest termin realizacji
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Ile musisz zapłacić
Usługa jest bezpłatna.
Informacje
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity - Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572)
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych (tekst jednolity - Dz. U. z 2014 r. poz. 893)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2013 r. poz. 267)