Czym jest ePUAP

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Dzięki tej platformie możesz załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Wejdź na stronę www.epuap.gov.pl i sprawdź.

Co możesz załatwić na platformie ePUAP

Przez ePUAP możesz załatwić elektronicznie wiele spraw urzędowych, na przykład uzyskać dowód osobisty. Sprawdź na epuap.gov.pl, jakie sprawy możesz załatwić przez internet w wybranym urzędzie.

Jak korzystać z platformy ePUAP

Jeśli chcesz załatwić sprawę urzędową przez internet za pomocą platformy ePUAP, musisz mieć profil zaufany. Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość. Chodzi o to, żeby nikt nie mógł się pod ciebie podszyć. 

Serwis OBYWATEL.GOV.PL też korzysta z profilu zaufanego. Dzięki temu potwierdzamy, kim jesteś. Dlatego często na OBYWATEL.GOV.PL prosimy o zalogowanie za pomocą profilu zaufanego.

Co zrobić, żeby założyć profil zaufany

Masz trzy możliwości założenia profilu zaufanego: całkowicie przez internet za pomocą certyfikatu kwalifikowanego albo zewnętrznego dostawcy tożsamości (na przykład bank), albo sam wniosek wysyłasz przez internet, ale potwierdzasz założenie konta w urzędzie. Poniżej wybierz, jak chcesz załatwić sprawę.

Za pomocą zewnętrznego dostawcy tożsamości (na przykład bank)

  1. Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego, na przykład zadzwoń na infolinię banku.
  2. Wejdź na stronę swojego banku.
  3. Zaloguj się na swoje konto.
  4. Wyszukaj formularz o założenie profilu zaufanego.
  5. Wypełnij go.
  6. Wyślij formularz. W ten sposób założysz profil zaufany.

Za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego (certyfikat kwalifikowany)

  1. Wejdź na stronę profilu zaufanego.
  2. Kliknij „Zarejestruj się”.
  3. Kliknij w odnośnik Chcę logować się certyfikatem kwalifikowanym.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Kliknij „Załóż konto z certyfikatem”.
  6. Wyświetli się komunikat z prośbą o wpisanie kodu autoryzacyjnego. Wpisz kod.
  7. Wyświetli się kolejny komunikat z prośbą o wykonanie trzech kroków. Jeśli je wykonasz — kliknij „Potwierdź wykonanie kroków”. W ten sposób założysz profil zaufany.

W urzędzie

  1. Wejdź na stronę profilu zaufanego.
  2. Kliknij „Zarejestruj konto”.
  3. Wypełnij formularz.
  4. Kliknij „Zarejestruj się”. W ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
  5. Idź do wybranego urzędu i potwierdź tam założenie profilu zaufanego. Sprawdź adres najbliższego urzędu.